Thursday 27 October 2011

Tekanan perasaan punca mekanik meninggal



TANAH MERAH - Seorang mekanik, Leong Cheng Siew, 50, dijumpai mati oleh isterinya di belakang rumah sewa mereka di Kampung Pasir Panji, dekat sini, jam 7.30 pagi semalam.

Isteri mangsa, Lee Leng Huay, 45, berkata, malam sebelum kejadian, mendiang suaminya tidak banyak bercakap selepas makan malam bersama dua anaknya yang berumur 10 dan tujuh tahun.

Menurutnya, kejadian bermula selepas dia bangun tidur dan rasa pelik kerana suaminya tidak berada dalam rumah kerana kebiasaannya bangun pagi.

“Apabila ditanya kepada dua anak saya yang sedang menonton televisyen, mereka tidak tahu jadi saya lihat di sekeliling rumah dan menjumpai mayat suami di belakang dapur rumah.

“Saya memang sedih dan terkejut, sebelum ini dia tidak banyak bercakap dan sentiasa kelihatan runsing dengan perniagaan bengkel keretanya yang baru dibuka sebulan dekat Manal dan sering merungut tiada pelanggan.

“Akibat tak ada pelanggan, ia membuatkan dia rasa sedikit terbeban, mungkin itulah punca utama penyebab kematiannya,” katanya kepada Sinar Harian ketika ditemui dekat rumah kakaknya, semalam.

Katanya, sebelum ini bengkel keretanya di Jalan Kubur dalam keadaan baik, namun hampir sebulan berpindah ke kedai sewa baru dekat Manal, ia bermasalah dan perniagaan makin merosot.

Sementara itu Ketua Polis Daerah Tanah Merah, Deputi Superintendan Abdul Aziz Mahmud ketika dihubungi mengesahkan kejadian dan kes diklasifikasikan mati mengejut.

“Siasatan di tempat kejadian mendapati tiada sebarang unsur jenayah dan dipercayai mangsa menghadapi tekanan dan masalah perniagaan.

“Mayat mangsa dihantar ke Hospital Tanah Merah untuk dibedah siasat bagi siasatan lanjut,” katanya.

Mayat ditemui di belakang rumah yang disewa setahun lalu.

No comments:

Post a Comment