Thursday 27 October 2011

Tiga maut dalam kemalangan hari Deepavali di Pahang

KUANTAN: Tiga orang terbunuh dalam kemalangan berasingan di Pahang pada hari Deepavali semalam.
Pegawai Turus Trafik Pahang DSP Mohd Rizal Abdullah berkata, kejadian pertama berlaku di Km3 Jalan Pekan-Kuantan pada 6.45 pagi apabila Mohd Fauzi Abdul Rahman, 65, sedang dalam perjalanan dari rumahnya untuk berniaga di pasar Pekan apabila terbabas daripada motosikalnya di Jambatan Sultan Abu Bakar dan mati di tempat kejadian.
Seorang lagi penunggang motosikal, Mohamad Al Hakim Hamzah, 14, maut selepas dirempuh tiga kenderaan di Km43 Jalan Kuantan-Kemaman pada 5 petang.

Mohd Rizal berkata mangsa yang menunggang motosikal bersama seorang pembonceng dalam perjalanan dari arah Kuantan ke Kemaman.


Sampai di tempat kejadian, mangsa dipercayai telah merempuh belakang sebuah kenderaan yang berhenti untuk masuk ke simpang sebelah kanan.

"Pelanggaran itu menyebabkan mangsa, Mohamad Al Hakim tercampak ke laluan bertentangan sebelum dirempuh tiga kenderaan lain dari arah bertentangan, manakala rakannya cedera parah," katanya.

Dalam satu lagi kejadian, W.Surendran, 21, mati di Hospital Tengku Amopuan Afzan di sini setelah kereta yang dipandunya terbabas di km12 Jalan Kuantan-Kemaman pada 11.05 malam tadi. -BERNAMA

No comments:

Post a Comment