Tuesday 11 October 2011

2 suspek kes bunuh kontraktor ditahan

myMetro | 2 suspek kes bunuh kontraktor ditahan: "KOTA BHARU: Dua lelaki berusia 31 dan 35 tahun disyaki terbabit dengan kes pembunuhan seorang kontraktor ditemui mati di sebuah kebun pisang berdekatan Kampung Kubang Palas, Binjai, di sini, 4 Oktober lalu, ditahan polis petang kelmarin.

Lelaki terbabit ditahan sepasukan anggota polis dari Jabatan Siasatan Jenayah Kelantan sebaik menerima maklumat, di sekitar Kota Bharu, kira-kira jam 5 petang.


Timbalan Ketua Polis Kelantan, Datuk Mazlan Lazim berkata, siasatan awal kejadian pembunuhan itu disyaki berpunca daripada masalah hutang dan dua lelaki terbabit dipercayai diupah pihak tertentu untuk mengutip hutang sebelum membunuh mangsa.

Katanya, kes itu diklasifikasikan mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana membunuh dan siasatan lanjut masih dilakukan.


“Berhubung kes itu juga, kami juga mengesan tiga lagi disyaki terbabit bagi membantu siasatan.


“Setakat ini, kami sudah mengenal pasti mereka dan tangkapan akan dilakukan pada bila-bila masa,” katanya pada sidang media di ibupejabat Polis Kontinjen (IPK), di sini, semalam.

Menurut Mazlan, pihaknya turut merampas tiga kereta disyaki terbabit dalam kejadian itu iaitu jenis Atos, Proton Perdana dan Proton Wira di Kota Bharu dan Jerteh, Terengganu."

'via Blog this'

No comments:

Post a Comment