Tuesday 11 October 2011

Juruteknik ancam bunuh isteri boros

KAJANG: Berang isterinya sering membazir wang perbelanjaan diberikan dengan membeli pelbagai barang dan digunakan untuk perkara tidak berfaedah, seorang juruteknik penyaman udara mengugut membunuh isterinya di rumah mereka di Batu 11, Cheras, Sabtu lalu.

Lebih malang, wanita berusia 32 tahun itu bukan saja diugut, malah suaminya mencederakan pergelangan tangan dan beberapa bahagian badannya menggunakan parang sebelum melarikan diri.


Kejadian dipercayai berlaku kira-kira jam 10 malam apabila suspek yang berusia 35 tahun mempersoalkan tindakan mangsa kerana sering menghabiskan wang perbelanjaan diberikan setiap bulan walaupun sudah diberi peringatan beberapa kali supaya menyimpan wang berkenaan.

Bagaimanapun, perbincangan tiba-tiba bertukar tegang apabila suspek tidak dapat menahan kemarahannya sebelum mengugut untuk membunuh mangsa yang juga seorang suri rumah.


Ketua Polis Daerah, Asisten Komisioner Ab Rashid Ab Wahab berkata, bimbang suspek bertindak sedemikian, mangsa segera menghubungi polis bagi menghalang perbuatan kejam suaminya itu.


Ab Rashid berkata, sepasukan polis tiba di rumah mangsa beberapa minit kemudian sebaik menerima panggilan daripada mangsa.

“Sebaik tiba di rumah berkenaan, polis mendapati mangsa terbaring dengan kesan kecederaan di bahagian pergelangan tangan dan cedera di beberapa bahagian badan dipercayai dicederakan suspek menggunakan parang.


“Hasil pemeriksaan polis di rumah berkenaan, polis menjumpai parang digunakan tetapi suspek berjaya melarikan diri kerana bimbang dirinya dicekup pihak berkuasa,” katanya.

Beliau berkata, mangsa dikejarkan ke unit kecemasan Hospital Kajang (HK) untuk rawatan lanjut dan keadaannya stabil.


Bagaimanapun, suspek ditahan pihak berkuasa beberapa jam kemudian selepas dia pulang ke rumahnya untuk mengambil barangan keperluan dipercayai untuk melarikan diri.

myMetro | Juruteknik ancam bunuh isteri boros:

'via Blog this'

No comments:

Post a Comment