Sunday 16 October 2011

Bekas jurulatih taekwando pukul rakan

SH:


KANGAR – Gara-gara mabuk, seorang bekas jurulatih taekwando bertindak mencederakan rakannya yang juga seorang pengendali pusat snuker di Jalan Tambun Tulang, awal pagi kelmarin.

Mangsa, Khor Bor Chuan, 40, cedera di mata kanan dan bawah pipi kiri selepas dipukul rakannya yang berusia 46 tahun pada jam 4.30 pagi kelmarin.

Ketua Polis Daerah Kangar, Superintendan Abdul Rahman Noordin berkata, dari maklumat yang diterima, mangsa sebelum kejadian pergi ke kedai suspek yang juga seorang peniaga kedai kopi untuk minum bir.

Bagaimanapun, ketika berada di sana, suspek enggan memberikan bir yang dipesan mangsa menyebabkan mangsa marah dan berlaku pertelingkahan mulut antara mereka berdua di situ.

Katanya, mangsa kemudian beredar dari kedai suspek dan pergi ke pusat snuker di Tambun Tulang untuk minum bersama kawan-kawannya di sana.

“Namun, suspek yang tidak berpuas hati mengekori mangsa ke kedai snuker berkenaan kemudian bertindak menyerang mangsa dengan sebilah parang yang diambil dari bakul motosikalnya.

“Disebabkan serangan itu, mangsa cedera sepanjang lima sentimeter antara bawah mata kanan hingga pipi kiri dan dirawat di Hospital Tuanku Fauziah (HTF) di sini sebagai pesakit luar,” katanya.

Abdul Rahman berkata, kes disiasat mengikut Seksyen 324 Kanun Keseksaan iaitu mendatangkan kecederaan. - SH Utara/Zarina Hashim

'via Blog this'

No comments:

Post a Comment