Sunday 16 October 2011

Pandu melulu undang padah

SH:



PELABUHAN KLANG - Tindakan seorang pemandu keluar simpang dalam keadaan melulu mengundang padah apabila dua remaja cedera selepas motosikal yang dinaiki bertembung dengan kereta terbabit di lorong dalam Persiaran Raja Muda Musa berhadapan Bangunan MBO, di sini semalam.

Dalam kejadian kira-kira jam 3.30 petang itu, kedua-dua remaja tersebut hanya mengalami kecederaan ringan bagaimanapun motosikal dinaiki rosak teruk pada bahagian hadapan.

Saksi dikenali sebagai Ali, 30-an, berkata, pemandu kereta Proton Waja keluar daripada simpang bersebelahan MBO dipercayai ingin membelok ke kanan menghala Lebuh Turi.

“Kebetulan kedua-dua mangsa yang datang dari arah Lebuh Turi dipercayai untuk pulang ke rumah tidak sempat mengelak lalu bertembung dengan kereta tersebut yang keluar daripada simpang secara tiba-tiba.

“Berikutan pertembungan itu, dua sekawan itu tercampak ke jalan raya. Orang ramai yang menyaksikan kejadian itu segera memberikan bantuan dengan mengangkat kedua-duanya ke tempat yang selamat,” katanya.

Tambahnya, kedua-dua mangsa dikejarkan ke hospital bagi rawatan lanjut.

Sementara itu Sinar Harian yang berada di lokasi kejadian mendapati bahagian hadapan kereta Waja remuk.

'via Blog this'

No comments:

Post a Comment