Tuesday 25 October 2011

Penyamun tetak suami isteri



BAHAU – Keengganan sepasang suami isteri mengikut kehendak dua penyamun, berakhir dengan tragedi apabila mereka cedera parah di bahagian tangan akibat ditetak dengan parang, dalam satu kejadian samun di Taman Jaya, di sini, Sabtu lalu.

Ketika kejadian kira-kira jam 8 pagi itu, pasangan berkenaa:n yang juga merupakan peraih getah dipercayai sedang menunggu pelanggannya di pusat pengumpulan getah milik mereka.

Menurut Jurucakap polis, mangsa yang kemudian didatangi dua lelaki warga asing berusia lingkungan 20-an menaiki motosikal di pusat berkenaan.

“Tiba-tiba salah seorang suspek menghampiri dan menghunuskan sebilah parang ke arah mangsa.

“Keadaan menjadi tidak terkawal apabila suspek menjadi berang berikutan mangsa enggan menyerahkan wang ketika diarahkan.

“Mangsa cuba melawan namun gagal, dan menyebabkan suami mangsa mengalami cedera parah di bahagian tangan, manakala isterinya hanya cedera ringan di tapak tangan,” katanya.

Menurutnya, bagaimanapun, kedua suspek berjaya melarikan wang tunai milik pasangan yang berusia 30-an terbabit bernilai kira-kira RM40,000.

“Ketika kejadian hanya pasangan berkenaan berada di kawasan itu. Salah seorang mangsa kemudiannya menjerit meminta pertolongan daripada orang ramai sebelum dibawa ke Hospital untuk rawatan lanjut.

“Pasangan suami isteri itu mengalami kecederaan serius di bahagian tangan, namun kini berada dalam keadaan stabil,” katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah, Superintenden Mohd Sabri Muhamad ketika dihubungi mengesahkan kejadian berkenaan.

Menurutnya, pihak polis kini sedang mengesan kedua-dua suspek. Kes disiasat mengikut Seksyen 395 Kanun Keseksaan iaitu samun berkumpulan.
SH:

'via Blog this'

No comments:

Post a Comment