Thursday 29 September 2011

Polis dituduh terima sogokan

SHAH ALAM: Seorang pegawai polis dari bahagian narkotik dihadapkan ke Mahkamah Sesyen di sini, semalam atas tuduhan menerima sogokan RM4,000 bagi meringankan kesalahan seorang lelaki yang ditahan kerana memiliki dadah pada 26 November tahun lalu.
Ketua Bahagian Siasatan Jenayah Narkotik Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Serdang, Asisten Superintendan Azmi Abdullah, 53, bagaimanapun mengaku tidak bersalah selepas pertuduhan dibacakan di hadapan Hakim Mat Ghani Abdullah. Tertuduh didakwa menerima suapan daripada Ng Zho Wei sebagai dorongan menukar kesalahan lebih ringan ke atas Mong Lin Chi yang ditangkap kerana memiliki satu tiub straw berisi dadah jenis ketamin di bawah Seksyen 12(2) Akta Dadah Berbahaya 1952 serta menukar ujian saringan air kencing yang positif dadah kepada negatif di bawah seksyen 15(1)(a) akta yang sama.

Dia dituduh melakukannya di pejabatnya di Bahagian Siasatan Narkotik, IPD Serdang, Lorong LP 2A/1, Taman Lestari Perdana, Bandar Putra Permai, Seri kembangan pada jam 7.05 malam.

No comments:

Post a Comment