Thursday 29 September 2011

Warga emas terjun hotel gagal bunuh diri



KUANTAN 29 Sept. - Hasrat seorang lelaki warga emas untuk membunuh diri dengan terjun dari tingkat empat sebuah hotel di Jalan Lim Hoe Lek, di sini, pagi tadi gagal.
Ini ekoran tindakan mangsa berusia 60 tahun itu disedari oleh kakitangan hotel berkenaan yang curiga dengan kelakuan peliknya kira-kira pukul 8.30 pagi.
Ketua Polis Daerah Kuantan, Asisten Komisioner Mohd. Jasmani Yusof berkata, pihaknya bergegas ke tempat kejadian sejurus menerima laporan terbabit.
Menurutnya, sebaik sahaja tiba di tempat kejadian kira-kira pukul 9 pagi, mangsa sudah terjun dari tingkat empat hotel berkenaan.
"Kita dapati mangsa yang berdarah di hidung sudah terbaring di atas rumput dan dalam keadaan separuh sedar.
"Mangsa yang tinggal di Bukit Sekilau di sini segera dikejarkan ke Hospital Tengku Ampuan Afzan (HTAA) untuk rawatan lanjut," katanya ketika di temui pemberita di sini, hari ini.
Jasmani berkata, berdasarkan rakaman kamera litar tertutup (CCTV) hotel berkenaan mendapati mangsa terjun pada pukul 8.59 pagi.
Tambahnya, punca kejadian masih dalam siasatan dan kes disiasat di bawah Seksyen 309 Kanun Keseksaan kerana cuba membunuh diri.
Sementara itu, menurut anak perempuan mangsa yang enggan dikenali, keadaan mangsa agak kritikal dan kini dirawat di Unit Rawatan Rapi (ICU) di hospital tersebut.
Katanya, mangsa cedera parah di rusuk kanan dan doktor turut mengesahkan rusuk kanan bapanya retak.
Jelasnya, sebelum kejadian, bapanya meminta dia bersama ibu ke hotel itu untuk bersarapan bersama-sama.
"Namun tiba di hotel itu, saya dapati bapa tiada dan terkejut apabila mendapat tahu dia telah naik ke tingkat empat sebelum bertindak terjun ke bawah," ujarnya.
Tambahnya, sebelum kejadian tersebut, mangsa tidak menunjukkan sebarang kejadian pelik atau mencurigakan.

No comments:

Post a Comment