Monday 26 September 2011

Kanak-kanak lelaki mati lemas tergelincir dalam sungai


YAN: Seorang kanak-kanak lelaki berusia lima tahun mati lemas setelah tergelincir ke dalam sungai berdekatan rumahnya di Kampung Sungai Lintang, Ulu Sedaka di sini petang semalam.
Dalam kejadian pukul 5.30 petang itu, mangsa Mohd Fardinie Zamri sebelum itu dikatakan mengikut abang dan kakaknya, masing-masing berusia 10 dan lapan tahun, bersama dua lagi rakan lelaki pergi memancing ikan di sungai itu.
Usaha mencari mangsa yang dilakukan penduduk kampung berjaya menemui mangsa 45 minit kemudian tetapi dia dipercayai telah meninggal dunia.

Mayat mangsa dibawa ke Hospital Yan.


Nenek mangsa Halimah Din, 69, berkata dia mengetahui kejadian yang menimpa cucu lelakinya itu daripada seorang rakan mangsa lalu bergegas ke lokasi kejadian.


"Kawan cucu saya datang bagi tahu kepada saya kata cucu saya ini terjatuh daripada basikal yang ditunggangnya lalu tergelincir masuk ke sungai. Saya cepat-cepat pergi ke sungai dan terjun bagi menyelam untuk mencari cucu saya ini tetapi tak berjaya. Saya tidak dapat mengesannya," katanya kepada pemberita di kediamannya di sini.

Ibu mangsa Saridah Harun, 36, berkata anak lelakinya itu dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Masjid Thohiriah di sini pagi ini.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Yan DSP Ismail Abu ketika dihubungi mengesahkan pihaknya menerima laporan berhubung kejadian itu. - BERNAMA

myMetro | Kanak-kanak lelaki mati lemas tergelincir dalam sungai:

'via Blog this'

No comments:

Post a Comment