Monday 26 September 2011

Mohon bantuan


JOHOR BAHRU: Ibu bapa bayi merdeka, Eryshah Elman yang dilahirkan cacat dengan otak berada di luar tempurung kepala, merayu bantuan orang ramai memberikan sumbangan wang bagi meringankan perbelanjaan membesarkan bayi mereka.
Bapanya, Erywan Yaacob, 32, berkata sebelum ini dia terpaksa menolak bantuan orang ramai kerana tidak tahu kos sebenar pembedahan dan apa yang perlu dibeli sekiranya ia dilakukan terhadap Eryshah.

“Sebaik berita Eryshah disiarkan Harian Metro 12 September lalu, ramai menghubungi mengatakan kesanggupan menghulurkan bantuan kewangan.

“Bagaimanapun, ketika itu saya terpaksa menolak tawaran berkenaan kerana masih belum mengetahui apa yang diperlukan berikutan belum ada pihak sanggup melakukan pembedahan.

“Namun apabila Hospital Sultanah Aminah (HSA) bersetuju melakukan pembedahan, kami diberitahu berkaitan kos susulan yang perlu ditanggung sendiri seperti ubat dan peralatan lain,” katanya.


Menurut Erywan, dia akur serta bersyukur kerana HSA akan menggunakan kepakaran bagi melakukan pembedahan dan sanggup menanggung sendiri perbelanjaan lain.

Bagaimanapun, Erywan bimbang dia tidak mampu memberikan ubatan serta barangan terbaik kepada anaknya itu.

“Antara barangan yang dipercayai diperlukan bagi membesarkan Eryshah ialah tiub makanan, susu khas serta peralatan berkaitan yang saya sendiri masih belum pasti.

“Berikutan itu,“Mana-mana pihak yang ingin menghulurkan bantuan boleh menyalurkan sumbangan menerusi akaun Maybank di 1011 2402 8497,” katanya.
myMetro | Mohon bantuan:

'via Blog this'

No comments:

Post a Comment