Tuesday 27 September 2011

Hanyut kerana bot mainan




ORANG RAMAI melihat anggota Pasukan Bomba dan Penyelamat mencari Mohd. Nor Hafizi (gambar kecil) yang terjatuh ke dalam Sungai Arau di Arau kelmarin.


ARAU – Seorang pembantu jualan ditemui mati lemas setelah dia terjun ke dalam sungai semata-mata untuk mengambil permainan bot kawalan jauhnya yang terbalik di Sungai Arau di sini kelmarin.
Mayat Mohd. Nor Hafizi Mohd. Nan, 20, ditemui pada pukul 7 malam tadi kira-kira dua kilometer dari lokasi dia terjun di Sungai Arau pada pukul 5.30 petang kelmarin.
Mohd. Nor Hafizi pekerja pasar raya C-MART dikatakan terjun ke dalam sungai itu kelmarin selepas bot kawalan jauh yang dimainkan mangsa terbalik dalam sungai berkenaan.
Namun sebaik mangsa terjun ke sungai itu, dia kemudian dilihat terkapai-kapai sebelum dihanyut arus deras dan tenggelam.
Menurut bapanya, Mohd. Nan Derus, mereka sekeluarga seolah-olah tidak percaya dengan kejadian menimpa anaknya itu yang berlaku disebabkan bot kawalan jauh yang diminati mangsa.
“Namun selepas menemui baju dan tag nama Mohd. Nor Hafizi di tepi Sungai Arau baru saya percaya anak saya benar-benar hilang dalam sungai tersebut,” katanya kepada pemberita di sini semalam.

No comments:

Post a Comment