Monday 24 October 2011

Pemandu lori didenda RM1,000 rotan ahli perniagaan


24/10/2011 10:02pm

PETALING JAYA 24 Okt. - Berpunca daripada satu kemalangan kecil, perang mulut berlaku antara seorang pemandu lori dan seorang ahli perniagaan sehingga menyebabkan salah seorang daripada mereka akhirnya dirotan.

Ekoran daripada kejadian itu, pemandu lori tersebut hari ini didenda RM1,000 oleh Mahkamah Majistret di sini selepas mengaku bersalah atas tuduhan merotan ahli perniagaan terbabit.

Keu Fing, 59, didakwa mencederakan Tay Kok Wee, 38, dengan sebatang rotan sehingga menyebabkan kecederaan di bahagian kiri pipi mangsa.

Kejadian berlaku di persimpangan lampu isyarat ke Kampung Baru, Sungai Buloh di sini pada pukul 12 tengah hari, 15 April lalu.

Dakwaan terhadap lelaki itu dikemukakan oleh Timbalan Pendakwa Raya, Siti Ruvinna Mohd. Rawi mengikut Seksyen 324 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara sehingga tiga tahun atau denda atau sebat atau mana-mana dua daripada hukuman itu.

Majistret Ahmad Solihin Abdul Wahid turut memerintahkan tertuduh yang diwakili peguam bela, Datin Rajpreet Kaur dipenjara dua bulan jika gagal membayar denda.

Mengikut fakta kes, kejadian itu berlaku setelah tercetus perang mulut antara tertuduh dan mangsa kerana kenderaan masing-masing terlibat dalam satu kemalangan kecil.

Tertuduh yang tidak berpuas hati kemudiannya mengambil sebatang rotan yang ada di dalam lorinya dan memukul mangsa dengan rotan tersebut. – Utusan

Utusan Malaysia Online - Terkini:

'via Blog this'

No comments:

Post a Comment