Monday 24 October 2011

Tukang rumah rayu bantuan biayai rawatan barah isteri

myMetro | Tukang rumah rayu bantuan biayai rawatan barah isteri: "YAN: Seorang tukang rumah dari Kampung Dulang Kechil di sini merayu bantuan orang ramai bagi membiayai kos perubatan isterinya yang menderita barah payu dara sejak setahun lalu.

Ishak Awang, 48, berkata isterinya Shabihah Ismail, 47, terpaksa berhenti daripada mendapatkan rawatan seterusnya setelah lima kali menjalani kimoterapi di Hospital Sultan Abdul Halim di Sungai Petani tiga bulan lalu kerana kesempitan wang.
"Isteri saya sakit barah tahap empat dan setelah tamat rawatan kimoterapi, dia tidak lagi dapat rawatan susulan di hospital. Kini dia mengharapkan ubat kampung sahaja tambahan pula doktor pun tidak maklumkan tentang rawatan susulan. Saya hendak pergi dapatkan rawatan pun semua ini memerlukan kos," katanya kepada pemberita di rumahnya di sini hari ini.

Ishak berkata isterinya kini sudah tidak boleh berjalan lagi dan hanya terbaring.


"Kini isteri saya tidak mampu untuk duduk mahupun berdiri sebab dari paras pinggang hingga kaki sudah tidak berfungsi. Ada kawan-kawan cakap suruh pergi dapatkan rawatan daripada doktor pakar saraf tetapi hendak pergi macam mana, semua ini perlukan belanja yang tinggi, lagi pun kenderaan tidak ada," katanya. - Bernama"

'via Blog this'

No comments:

Post a Comment