Friday 30 September 2011

'Sarang ladang' diserbu lagi




DUA anggota tentera bersama sebahagian 40 penagih yang ditahan ketika hendak menghisap dadah di sebuah ladang kelapa sawit di Sungai Udang, Melaka semalam.


MELAKA – Serbuan polis kira-kira dua minggu lalu langsung tidak menakutkan penagih dadah untuk terus melepaskan gian di ladang kelapa sawit berhampiran Penjara Sungai Udang di sini apabila sarang kaki khayal itu sekali lagi diserbu polis semalam.
Operasi selama 11 jam bermula pukul 5 pagi itu dapat menahan 40 penagih termasuk tiga anggota tentera berusia di antara 26 dan 30 tahun.
Dua daripada mereka lengkap berpakaian seragam.
Operasi tersebut diketuai oleh Ketua Bahagian Siasatan Jenayah Narkotik Daerah Melaka Tengah, Asisten Supritendan Mohd. Azam Ab. Razak bersama 26 anggota termasuk pegawai.
Sumber berkata, selain tentera, penagih yang ditahan merupakan pekerja kilang dan buruh berusia di antara 16 dan 53 tahun.
Katanya, polis terpaksa bersembunyi di sarang penagih tersebut seawal pukul 5 pagi sebelum seorang demi seorang penagih yang datang ditangkap.
“Polis turut menahan pasangan kekasih berusia 18 dan 37 tahun yang merupakan pengedar dadah. Pada mereka, kita menemui heroin bernilai RM4,000 dan syabu bernilai RM5,000.
“Turut dirampas ialah sebuah telefon bimbit yang dijadikan alat timbang dan sebuah khemah yang digunakan sebagai tempat berteduh ketika urusan jual beli dadah dilakukan,” katanya.

No comments:

Post a Comment