Monday 3 October 2011

Heroin dalam seluar dalam



ALOR GAJAH - Seorang lelaki ditahan polis selepas menyorokkan dadah jenis heroin dalam seluar dalamnya ketika operasi bersepadu membabitkan Cawangan Siasatan Jenayah Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Alor Gajah di Pengkalan Balak, baru-baru ini.

Ketua Polis Daerah Alor Gajah, Superintendan Umar Ali Saifuddin Shaharudin berkata, lelaki lingkungan 30-an bersama teman wanitanya itu ditahan selepas kereta jenis Kia yang dinaiki mereka dikejar polis berikutan kedua-duanya kelihatan mencurigakan.

“Selepas berlaku aksi mengejar itu, kereta dinaiki sepasang kekasih itu berjaya ditahan di kawasan Pengkalan Balak.

“Hasil pemeriksaan, polis menemui sejumlah dadah jenis heroin yang disorokkan di dalam seluar dalam lelaki terbabit,” katanya ketika ditemui pemberita pada majlis pemakaian pangkat kepada 89 anggota polis di perkarangan IPD Alor Gajah di sini, semalam.

Sementara itu, Umar Ali berkata, seramai 18 penagih dadah ditahan dalam operasi bersepadu dijalankan pihaknya dalam operasi sekitar kawasan Masjid Tanah dan Kuala Sungai Baru, kelmarin.

Menurutnya, operasi berlangsung selama dua hari di tempat-tempat bebas dan terbuka, termasuk di sebuah chalet di Pengkalan Balak melibatkan dadah jenis syabu.

“Hasil maklumat dan aduan orang awam berhubung kumpulan penagih tegar ini, polis melakukan intipan dan pemantauan beberapa hari sebelumnya dan mendapati mereka seolah sebati dengan tempat terbabit dan ditangkap ketika berada di bawah pe�ngaruh dadah,” katanya.

Beliau berkata, kesemua ditahan direman 14 hari bermula semalam.

Dalam perkmbangan lain, katanya, empat suspek ditahan di kawasan Tampin kerana disyaki terbabit dengan kejadian samun bersenjata membabitkan dua warga Bangladesh di Air Hitam Lendu, Masjid Tanah, dua minggu lalu.

“Dua suspek itu ditahan sepasukan anggota polis selepas menemui sebuah kereta jenis Perodua Kancil dipercayai digunakan oleh mereka untuk menjalankan aktiviti samun di sekitar Alor Gajah dan Tampin,” katanya.

No comments:

Post a Comment