Thursday 6 October 2011

Suspek utama kes bunuh ditahan



KUALA TERENGGANU- Seorang daripada tiga suspek utama yang diburu dalam kes bunuh seorang lelaki yang berusia 37 tahun di kawasan kilang baja, Kampung Batangan, Marang, 15 September lalu berjaya ditahan kira-kira jam 2.30 petang, Selasa lalu.

Suspek, 25, yang tidak bekerja itu ditangkap ketika berada di dalam sebuah kereta di Flat Seri Kolam, di sini, hasil maklumat orang awam dan siasatan terhadap empat suspek yang ditahan sebelum ini.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Negeri, Asisten Komisioner K Manoharan berkata, pihaknya percaya dengan penangkapan suspek utama itu, kes yang disiasat di bawah Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana membunuh itu dapat diselesaikan.

“Suspek kini ditahan reman selama tujuh hari iaitu sehingga 11 Oktober ini dan diharapkan dengan tertangkapnya salah seorang suspek utama ini, kami dapat menyelesaikan kes tersebut,” katanya ketika ditemui di pejabatnya, semalam.

Manoharan berkata, seorang lagi suspek berumur 17 tahun ditahan selepas menyerah diri di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Marang kira-kira jam 9 malam kelmarin bagi membantu siasatan.

“Sebelum ini, kami menahan empat lelaki berumur 17 hingga 39 tahun di tempat berlainan dipercayai mempunyai kai-tan dengan kes ini.

“Bagaimanapun, dua daripada mereka itu sudah pun didakwa di mahkamah atas kesalahan dadah, seorang dibebaskan dan seorang lagi yang berumur 23 tahun masih ditahan reman sehingga 10 Oktober ini,” katanya.

Sebelum ini, Sinar Harian keluaran 30 September lalu menyiarkan polis memburu tiga suspek utama kes bunuh seorang lelaki yang meninggal dunia selepas mengalami kecederaan serius pada kepala akibat dipukul menggunakan sebatang kayu dalam satu kejadian di kawasan kilang baja, Kampung Batangan, Marang, 15 September lalu.

Mangsa yang koma sejak 12 hari dan menerima rawatan di Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ), di sini, dipercayai dibelasah oleh sekumpulan lelaki itu berpunca masalah hutang.
SH:

'via Blog this'

No comments:

Post a Comment