Tuesday 4 October 2011

Culik gadis bawah umur



AYER KEROH - Seorang kelindan lori dituduh atas dua pertuduhan menculik dan merogol seorang pelajar Tingkatan Satu di dua mahkamah berasingan di sini, semalam.

M Mugilan, 21, dari Krubong, di sini bagaimanapun tidak mengaku salah terhadap dua pertuduhan yang dibacakan di hadapan Majistret Muhammad Hazri Hanafi dan Hakim Harmi Thamri Mohamad @ Shaharudin.

Berdasarkan pertuduhan pertama, tertuduh telah menculik seorang peremuan berusia 13 tahun tiga bulan daripada penjaganya yang sah di Kampung Bukit Rambai, kira-kira 5.40 pagi, 9 September lalu.

Dia dituduh mengikut Seksyen 363 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara sehingga tujuh tahun dan denda jika sabit kesalahan.

Bagi pertuduhan kedua, tertuduh didakwa merogol perempuan sama kira-kira 10.30 malam pada hari, tarikh dan tempat sama.

Dia didakwa di bawah Seksyen 376 Kanun Keseksaan, jika sabit kesalahan boleh dihukum penjara sehingga 20 tahun dan sebatan.

Kes yang dikendalikan Timbalan Pendakwa Raya, Ifa Sirrhu Samsudin ketika pendakwaan meminta mahkamah memberikan jaminan sebanyak RM7,000 terhadap kes bersabit penculikan dan RM10,000 bagi kes merogol.

Namun, Muhammad Harzri membenarkan jaminan sebanyak RM5,000 diberikan sebagai ikat jamin serta bersetuju kes dipindahkan ke Mahkamah Sesyen untuk dibicarakan sekali.

Harmi Thamri pula membenarkan tertuduh diikat jamin sebanyak RM8,000 selain menetapkan 4 November depan sebagai tarikh sebutan semula kes bagi lantikan peguam.

No comments:

Post a Comment